Hogyan szerezzek több vendéget?
A legtöbb kezdő szakember kérdezi, de időről időre akár a tapasztalt kollégák is eljuthatnak olyan fázisba, akár egy munkából való kiesés vagy például a Covid-időszak után, hogy szükség lenne a vendégkör feltöltésére, de nem feltétlen fizetett hirdetésekkel és szórólapokkal szeretnék ezt elérni. Nézzünk néhány tippet arra, hogyan tudunk új vendégeket szerezni!
Az alapanyagok ismerete, bővítése:
Időről időre jelennek meg új anyagtípusok a piacon, amelyek új lehetőségeket nyitnak a szakmánkban. Legutóbb a polyacryl gélek (pl. PolyAcryl Gel Soft - Tubusos Polygel - Milky White 30g) megjelenése volt hatalmas változás, de ide sorolhatjuk az elmúlt években hatalmas fejlődésen átesett géllakkok során közkedveltté vált erősített lakkzselé és color rubber base anyagokat is.
Miért fontos ez? Mert vendégek is látják ezeket az újdonságokat, és még ha elégedettek is a korábbi körmükkel, sokakban az új iránti kíváncsiság megteremti az igényt az új anyagok kipróbálására. Ugyanakkor nem érdemes a régi, jól bizonyított anyagokról sem elfeledkezni. Ha a porcelánra gondolunk, a legtöbb új szakember nem szereti a szaga miatt, sokan a vizsga után el is teszik a fiók mélyére és nem is tudnak vele igazán jól dolgozni. Pedig ha az ember megtanulja a használatát, akkor egy nagyon ellenálló, erős, strapabíró anyaggal bővítheti a palettáját, ami nagy segítség lehet, ha extra gyorsan kell körmöt készíteni, ha extra erős tapadásra van szükség, ha esetleg a vendég allergiás a zselé anyagok fő összetevőire vagy egyszerűen csak porcelán körme volt és ehhez ragaszkodik. Ezek a vendégek ma nagyon nehéz helyzetben vannak, mert alig találnak olyan szakembert, aki használ porcelánt, pláne, aki szépen és jól dolgozik vele. Azzal, ha széles palettán tartjuk a tudásunkat és ezzel az általunk használt anyagok skáláját, növelhetjük az esélyét, hogy ki tudjuk szolgálni az újonnan érkező vendégek minden igényét. Honnan tudom, milyen típusú körömforma áll jól vendégeimnek? Mit ajánljak? című cikkünkből megtudhatod, hogyan válaszd ki a helyes körömformát a harmonikus végeredményért.
Új trendek követése:
A megjelenő új trendek, technikák feltétlenül igénylik, hogy a tudásunkat folyamatosan bővítsük. Vegyünk részt időről időre továbbképzéseken, rendkívül sok lehetőség van már akár személyes kontakt képzésekre, akár online oktatásokra, de akár az ingyenesen elérhető videókból is rengeteg hasznos trükköt lehet ellesni. Nincs is annál megnyugtatóbb a vendégeknek, ha mutatnak egy képet és azt a választ kapják, hogy: „Persze, meg tudom csinálni.”.
Online marketing:
A közösségi média térhódítása során muszáj alkalmazkodnunk, és igyekeznünk kell ezt minél inkább jól kihasználni. Válasszuk ki azokat a munkáinkat, amelyek nekünk tetszenek és amelyeknek megfelelő stílusúakat szívesen készítenénk. Ez azért is fontos, mert ezzel tudjuk azt alakítani, hogy milyen típusú vendégek keressenek meg minket. Ezeket a munkáinkat fotózzuk le, készítsünk videót a készítés közben, és töltsük fel rendszeresen a tartalmakat. Írjunk hozzá olyan szövegeket, amelyek érdekelhetik a vendégeket: akár arról, hogy milyen technikával készült vagy éppen milyen anyagokat, színeket használtunk. Érdemes ezeket a posztokat rendszeresen elkészíteni, hiszen ismerősökön, megosztásokon keresztül egészen messzire elérhetnek a képeink, videóink.
Értékelések, vélemények kérése:
A legtöbb kereső, legyen szó Google Mapsről, Tripadvisorról vagy akár Facebookról, előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyeknek sok értékelése van. Kérjük tehát meg a vendégeinket, hogy jó tapasztalataikat osszák meg ezeken a felületeken, hiszen ezek a valós, hiteles értékelések nagyon sokat számítanak akkor, amikor valaki szakembert keres. Emellett kérhetünk tőlük visszajelzést akár üzenetben, akár a közösségi média felületein, amit aztán külön gyűjthetünk és amely elérhető, mint referencia az új vendégeknek.
Ajánlási promóció:
Végül megkérhetjük vendégeinket, hogy ajánljanak ismerőseiknek, ha szolgáltatót keresnek. Esetleg ajánlhatunk egy kedvezményrendszert, amelyben a rajta keresztül érkező vendég után megköszönhetjük hűséges vendégeinknek az ajánlást akár kisebb ajándék vagy kedvezmény formájában.
Látható, hogy többféle olyan módszer van, amellyel jó eséllyel be tudjuk vonzani az új vendégeket. Érdemes átgondolni, hogy melyek azok, amiket kényelmesen be tudunk építeni az üzleti modellünkbe.
Szerző:
Darabos Évi