Hogyan használd ki a közösségi média erejét? – Tippek, trükkök
Sokszor halljuk, látjuk, olvassuk, hogy a mai világban a promóciót érdemes fokozottan a közösségi médiára tervezni, de mégis milyen szabályokat alkalmazzunk, mit, mikor és hogyan posztoljunk? Nézzünk néhány tippet, illetve tanácsot, amik segíthetnek a marketing munkánk során.
Mit posztoljunk?
A mit kérdés előtt érdemes mindig azt figyelembe venni, hogy kinek fog szólni a posztunk, kit szeretnénk vele megszólítani? Ha a leendő és/vagy meglévő vendégeinket szeretnénk elérni, akkor olyan témákat kell behoznunk, amelyek érdeklik őket. Ez lehet szöveges téma, például az aktuális trendszínekről, a különböző körömformák bemutatásáról, az anyagok és technikák közti különbségekről. Bármilyen olyan kérdéskört bemutathatunk, amelyről a vendégeink kérdezni szoktak.
Kielemezhetünk olyan helyzeteket, amelyek gondot okoznak a vendégeinknek, vagy ami foglalkoztatja őket. Esetleges tévhiteket oszlathatunk el, például, hogy kell-e pihentetni a körmöt, rágott körömre lehet-e körmöt készíteni, ha valaki allergiás, akkor milyen termékeket érdemes esetleg megpróbálnia.
Tehetünk fel mi kérdést, amiben kérjük az ő véleményüket vagy tapasztalatukat, például milyen formájú vagy hosszúságú körmöket viselnek szívesen, milyen színt kedvelnek, milyen típusú díszítést választanak. Ezek a típusú posztok amiatt is nagyon jók, mert amellett, hogy az emberek általában szeretik, ha kikérik a véleményüket és kíváncsiak rá, maga az olvasó visszajelzése egy posztra az algoritmus felé azt jelzi, hogy a posztunk értékes, az olvasókat érdekli.
Kép vagy videó?
Újabban megfigyelhető, hogy az algoritmus és maguk a nézők is jobban kedvelik a videós tartalmakat, ebből is a rövid, pörgős, figyelemfelkeltő és érdekes tartalmakat. Érdemes tehát abban gondolkodni, hogy mini, kb. 30 másodperces videóban tudjuk összesűríteni, amit szeretnénk megmutatni.
Emellett persze a kép posztok is értékesek maradtak, itt érdemes arra törekedni, hogy a fotó összképe legyen annyira figyelemfelkeltő, hogy megakadjon rajta az olvasó szeme: akár a beállítás, akár a színvilág, a köröm melletti kiegészítő ejtse rabul az olvasót. Emellett ügyeljünk a kép méretére: még mindig nagyon jó választás a szabályos négyszög vagy a függőleges irányban enyhén magas téglalap formátum, amely jobban kitölti a telefon képernyőjét, ezáltal kiszorítja maga mellől az egyéb tartalmakat.
Reakció kiváltása
Az algoritmus és végső soron számunkra is az egyik legjobb visszajelzés arról, hogy mennyire tetszik a posztunk, az maga a reakció, amely lehet a Like gomb megnyomása, illetve az egyéb hangulatjelek (szív, ölelés), valamint a kommentelés. Mindegyik nagyon erősen növeli a posztunk értékét, amely miatt az algoritmus egyre több embernek fogja azt megmutatni, így még több reakciót generál. Ennek a pozitív spirálnak az elérése miatt alkalmazzák sokan a technikát, amelynél a poszt szövegében buzdítják a nézőt reakció adására, akár a vélemény kifejezésére, akár konkrétan szavazásra vagy ismerősök megjelölésére.
Elemzés, értékelés
Ne felejtsünk el időnként statisztikát lekérni a felületeken, hogy picit meg tudjuk vizsgálni, melyik poszt volt a sikeres, és próbáljuk beazonosítani, hogy mi lehetett az az elem, amitől a sikeres posztok nagy nézőszámot/reakciót váltottak ki. Ebből kiindulva tervezzük a következő időszak posztjainak típusát, hiszen ez egy nagyon közvetlen és jól kihasználható visszajelzés számunkra, amely ha ügyesek vagyunk, rengeteg emberhez elérhet, és válhat belőlük érdeklődő követő, a későbbiekben pedig ügyfél, vendég, vásárló. Hogyan szerezzek több vendéget? című cikkünkben további hatékony módszerekről is olvashatsz.
Cikk szerzője:
Darabos Évi