NailArt Sokk - Ne vessz el a körömdíszítők tengerében
NailArt Sokk - Ne vessz el a körömdíszítők tengerében
A különböző körömdíszítő anyagok, effekt porok megjelenésével sokszor merül fel a kérdés, hogy mi a különbség közöttük, hogyan kell őket használni? Ahhoz, hogy egy kicsit könnyebb legyen átlátni a lehetőségeket, először érdemes a körömdíszítő anyagokat két nagy kategóriába csoportosítani aszerint, hogy a C ív alá vagy fölé érdemes őket használni.
Beépített Körömdíszek
Beépített körömdíszeknek hívjuk azokat a körömdíszítő anyagokat, amelyek anyagvastagsággal rendelkeznek és emiatt a C ív alá kell elhelyeznünk, vagy legalábbis vastagabb réteg alapanyaggal kell fednünk. Ide tartozik például a Shiny Mesh - Körömdíszítő Csillámháló.
Használat
A C ív alá kerülő díszek esetén érdemes valamilyen friss anyagot (pl. átlátszó építő zselé – Platinum Gel - műkörömépítő zselé vagy Glue Gel - Ragasztó zselé) használni, amibe bele tudjuk ültetni az anyagot. A csillámhálót érdemes méretre és formára vágni, majd köttetéssel stabilizáljuk, hogy ne mozduljon el, végül egy vastagabb réteg anyaggal borítjuk. Általában érdemes utána a felületet megreszelni, de akár reszelésmentes technikával is létre hozhatunk egyenletes, sima felületet, amelyet követően már csak a fényzselé felvitele szükséges.
Felületi Körömdíszek
A felületi körömdíszek anyagvastagsága nagyon minimális, így általában használatuk a munkánk végén, a fényzselé felvitele előtt vagy után szokott következni. A fényzselé előtt használatos anyagok például a Transzferfólia és a Mermaid Powder - Körömdíszítő Sellőpor is.
Használat
A transzferfólia rögzítésére a speciális Transzferfólia Zselét használjuk, amelyre köttetés után rányomjuk a transzferfóliát, majd egy határozott, úgynevezett gyantázó mozdulattal lerántjuk azt, és a fólia mintázata ott marad a körmön.
A sellőpor legismertebb használata, hogy a megköttetett lakkzselé még ragacsos felületébe nyomkodjuk, majd finoman elsimogatjuk az apró szemcsézetű port, így elsimulnak a felületen és hihetetlen csillogást kölcsönöznek. Ezután érdemes még egyszer köttetést alkalmazni, majd egy finom szőrű kefével a felesleges szemcséket eltávolítani. Mindkét anyag esetén rugalmas fedőfény használata szükséges normál vastagságban.
Krómporok
A krómporok kategóriájába tartoznak a klasszikus Krómporok (magenta, purple), a Szkarabeusz krómporok, az Aurora Powder - Aurora por és az Unikornis krómpor is. Ezen anyagok rendkívül finom őrléssel rendelkeznek, a szemcséket önmagukban nem is igazán érzékeljük, használatuk pedig megegyezik.
Használat
A fixálásmentes fedő fényt félig köttetjük, majd a kiválasztott port árnyékoló szivacs vagy gumikesztyű segítségével először rányomkodjuk a felületre, majd enyhe nyomással beledörzsöljük, így teljesen eloszlanak a felületen és egybefüggő, krómos felületet hoznak létre. A klasszikus Krómporok és a Szkarabeusz krómporok önmagukban fednek, az Aurora Powder - Aurora Por és az Unikornis krómporokon azonban az alattuk lévő alapszín átsejlik, a porok effekt fényt adnak majd az alapkörömnek.
Ezeket az anyagokat kombinálhatjuk nyomdazselével és nyomdalakkokkal is: a félig megszáradt nyomdalakkra vagy nyomdazselére finoman rányomkodjuk, majd dörzsöljük a kiválasztott port. Mindkét esetben nagyon fontos a felület és a köröm éleinek lezárása 2 réteg rugalmas fedőfénnyel.
Sugar Effekt - Cukorka hatás
A „sugar effekt” vagy „cukorka hatás” lényege, hogy a díszítő elemeket a fedőfény után használjuk, ebbe a kategóriába tartozik a Snow Grains - Körömdíszítő Hódara, de a Mermaid Powder - Körömdíszítő Sellőport is használhatjuk ilyen módon is.
Használat
Teljes felületre történő alkalmazás során a fixálásmentes fedőfényt köttetés előtt megszórjuk a kiválasztott porral, majd köttetjük, végül a felesleges port egy puha szőrű portalanító kefével eltávolítjuk a felületről. Amennyiben csak egy kis részre, mintába szeretnénk a cukorka hatást, úgy a fedőfényt megköttetjük, majd egy friss réteg zselével (pl. Glue gel vagy Delux gel) kialakítjuk a kívánt mintát és köttetés előtt megszórjuk a kiválasztott porral. Kötés után a felesleget itt is szükséges eltávolítani egy puha portalanító kefe segítségével.
Így már látható, hogy a sokféle díszítő elem között vannak hasonlóságok, így elég, ha azt a pár módszer megjegyezzük, ami a használati módokhoz kapcsolódik, ezután már sokkal egyszerűbben fogjuk tudni megkülönböztetni őket egymástól.
Cikk szerzője:
Darabos Évi