Hogyan tudunk magasabb árakat elérni?
Az árak emelése mindig egy nagyon kényes szituáció. Azzal mindenki tisztában van, hogy az élelmiszerek, a műszaki cikkek, a ruházat folyamatosan drágul, szinte már meg sem jegyezzük, ez elfogadott. Azt viszont szinte mindig egy jelentős eseményként éljük meg, amikor az általulnk igénybe vett szolgáltatás ára emelkedik, pedig, ha belegondolunk, akkor sajnos a körforgásnak ez is szükségszerű része. A munkahelyek nagy részén is, évente emelkednek a munkabérek, amit furcsa módon, az a munkavállaló soha nem tesz szóvá, aki kapja, sőt ... :)
Éppen ezért próbáljuk a mi saját hozzáállásunkat is ehhez igazítani, ne szégyeljük, ne kérjünk elnézést azért mert árat kell emelnünk, hiszen ez időnként szükségszerű, akár felfoghatjuk úgy is, hogy a szokásos béremelés.
Az áremelés bejelentése
Amit sose felejtsünk el, hogy előre közöljük az árak változását a Vendégekkel. Mindenkinek nagyon kellemetlen, ha a megszokott összeg helyett többet kell fizetni és esetleg nincs a Vendégnél annyi pénz.
Ha ezt előre, legalább 1 hónappal közöljük, ráadásul az árváltozás körülbelüli mértékét is, akkor a Vendég előre fel tud rá készülni. A legszemélyesebb és leg emberközelibb megoldás talán az, ha egy sms-ben, a Vendégnek címezve közöljük ezt. Ezzel érzi azt, hogy az üzenet neki szól, hogy fontos számunkra a személye és nem egy általános bejegyzés a közösségi oldalon, ami vagy eljut hozzá vagy nem.
Ráadásul van ideje ezt értékelni is, nem kell kötelezően valamit reagálnia rá, mint egy esetleges személyes beszélgetés folyamán és nekünk sem kell esetleg kínosan magyarázkodnunk. Azt azonban tartsuk szemelőtt, hogy a Vendégek azt az áremelést fogják elfogadni, amit jogosnak tartanak, amivel egyenértékűnek érzik a szolgáltatást.
Mik azok, amivel növelni tudod a Vendégek elégedettségét és ezáltal az áremelést is könnyebben el fogják fogadni?
Újdonságok
Ahhoz, hogy magasabb árat tudjunk elkérni a munkánkért, amellett, hogy szépen és tartósan dolgozunk, hozzájárulnak a jó minőségű, időről időre megújuló kínálatot nyújtó alapanyagok is. A Vendégek szeretik az újdonságokat és örömmel veszik, ha kérdésükre, hogy "van valami újdonságod?" azt a választ kapják, hogy "igen, most ezek az aktuálisan divatos új színek".
Kedvcsinálók
A Vendégek nagy része nem tudja elképzelni azt, amit mi akár néhány gondolat foszlányból már tökéletesen vizionálunk. Legyen szó színkombinációkról, különböző effekt porokról vagy akár egy díszítésről. Éppen ezért célszerű, ha a színválasztékot felkenjük olyan színmintákra, ahol a vendég egymás mellé tudja tenni őket sőt, akár a körmére helyezheti, hogy megnézze hogyan mutatnak együtt vagy hogyan áll neki.
Ugyanez a helyzet a csillám- és effekt porokkal - a Vendégek nem tudják elképzelni, hogyan fognak majd kinézni a műkörmök, de ha segítünk nekik és elkészítjük néhány meghatározó színre: rózsaszínre, fehérre, pinkre, kékre, pirosra, bordóra, akkor már sokkal jobban tudják érzékelni, hogy az adott hatás mit is jelent pontosan és nagyobb eséllyel fogják kérni.
A köröm mintákat is sokkal szívesebben fogják választani akkor, ha látnak néhány ötletet már elkészítve különböző színű alapra, kisebb és nagyobb változatokban is.
Ne feledjük persze a jolly-jokert sem, hiszen amit mi viselünk körmeinken, azt jó eséllyel több vendég is választja majd, így egy kicsit tudjuk őket irányítani afelé, amit mi szeretnénk készíteni! :)
Képezd magad!
Fontos, hogy időnként képezzük magunkat, hogy haladjunk az új trendekkel, hiszen a mai online világban a Vendégek is pillanatok alatt rátalálnak az új irányzatokra, nem engedhetjük meg magunkat, hogy ne tudjunk ezekről mi is. A körmös továbbképzések pedig új irányvonalat vettek, az online körmös továbbképzések megjelenésével már otthonról, a saját időbeosztásunkban tudunk haladni a tananyaggal és ami nagyon fontos: nem kell kihagynunk munkanapokat azért, hogy fejlődhessünk, nem esünk el bevételtől azért, mert elmentünk egy műkörmös oktatásra. Persze aki a hagyományos képzések híve, nekik is megvannak erre a lehetőségek, az online oktatások csupán alternatívát nyújtanak.
Legyen egyénre szabott a szolgáltatás!
Emellett olyan apróságoknak tűnő, de nagyon fontos dolgokra is érdemes figyelnünk, mint például a vendégek névnapja, nagyon jól esik nekik aznap egy kedves üzenet vagy ha éppen azon a napon érkeznek, egy picike bonbon. Szívesen veszik az apró figyelmességeket, mint például nyáron egy hűsítő limonádé vagy ízesített ásványvíz, télen egy kellemes meleg tea vagy kávé.
Minden körmös pszichológus is valahol
És persze ne feledkezzünk meg a legalapvetőbb dologról, hogy hozzánk a Vendégeink nem csak szépülni, de beszélgetni is jönnek, nagyon jól esik nekik főleg ebben a nehéz időszakban, ha a szociális kapcsolatokat is építhetik, ha elmesélhetik nekünk azt, ami foglalkoztatja őket, ha meghallgatjuk és adott esetben segítjük a megoldásban.
Ebben persze a legnagyobb segítség az, ha szeretjük, élvezzük azt, amit csinálunk, hiszen azt a Vendégek is érzik, ha valaki szívvel-lélekkel végzi a munkáját. Ne feledjük, hogy keveseknek adatik meg, hogy olyan szép és kreatív szakmájuk lehet, mint a miénk, legyünk hálásak ezért!
Szerző: Darabos Évi